Home > Human Factors Methodology > Justify Usability

Justify Usability

Not very seldom one is the single usability engineer in a company. So it is your turn to justify what you are doing and for what kind of purpose. Strong arguments are needed to present advantages and necessary effort to management and colleagues:

  • Usability has to be understand as argument for selling and quality
  • User centered design leads market gaps
  • Difference to competitors
  • Structures the product development process, helps to avoid “featuritis” – development of not used features
  • Helps to detect failures earlier in the design process
  • Easier cost-benefit analysis

More arguments can be found in the book “Justifying Usability”, see also my literature section for details. Good luck!

————–

German Version:

Es soll ja nicht allzu selten vorkommen, dass man der einzige Usability-Engineer in einer Firma ist. Meist heißt es dann: “Mach das mal  nutzerfreundlicher!”. Wobei der eigentliche Aufwand und die Methodik dahinter nicht bekannt sind. Jetzt heißt es Überzeugungsarbeit zu leisten, was kann Usability leisten und mit welchen Methoden und Aufwand ist dies verbunden. Vor allen Dingen den Beteiligten die Aufgaben, Stärken und den dazu nötigen Aufwand klar zu machen. Argumente für Usability sind zum Beispiel:

  • Verkaufsargument / Qualitätsargument
  • Nutzerzentriertheit als Marktlücke, gezielte Entwicklung von Produkteigenschaften nach Kundenbefragung z.B.
  • Abhebung von der Konkurrenz
  • Hilft die Produktentwicklung zu strukturieren und “Featurities” zu vermeiden, das heißt das Produkt
  • Hilft Fehler rechtzeitig im Entwicklungsprozess abzufangen
  • Erleichtert Kosten-Nutzen Analyse

Für weitere Argumente kann man im Buch “Justifying Usability” nachlesen. Viel Erfolg und gute Nerven!

Advertisements
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: